Za područje

    Koja je prava debljina asfalta?

    Članak je pregledalo čak 19168+ korisnika
    Kada se odlučite za asfaltiranje, često iskrsne i pitanje izbora načina rada. Da li je bolji jednoslojni ili dvoslojni asfalt? Kolika tačno treba da je debljina asfalta i kako se to radi? U ovom članku ćemo pojasniti sve što treba da znate.
    Stručni članak 19168
    koja je prava debljina asfalta
    Imamo čak 362 izvođača radova za područje Asfaltiranje:

    1. Vrste asfalta – jednoslojni ili dvoslojni?

    Prilikom asfaltiranja dvorišta, dovoznih ili prilaznih staza i puteva ili sličnih površina imate na raspolaganju dve mogućnosti. Treba da se odlučite za jednoslojni ili dvoslojni asfalt. Svaki od njih ima izvesne karakteristike. Jednoslojni je osetljiviji na opterećenja, pa se obično koristi za pešačke staze, prilaze kući ili garaži i, uopšte, za lakši povremeni saobraćaj. Za prometnije puteve ili tovarni transport nužan je dvoslojni asfalt.

    2. Postavljanje asfalta

    U oba slučaja, najvažnije je da podloga bude dobro i na odgovarajući način pripremljena bez ikakvih kompromisa i propusta. Sabijena, čvrsta podloga naziva se tamponom, a pravi se od sloja lomljenog i drobljenog kamena različitih frakcija i drenažnog sloja peska za odvod vode. Debljina tampona uglavnom iznosi 30-50 cm u zavisnosti od predviđenog opterećenja. Kolika god treba da bude, mora se dobiti sabijanjem i učvršćenjem kako se kasnije na asfaltu ne bi pojavile neravnine, pukotine ni rupe.

    Savet stručnjaka iz firme STOBEX DOO

    1. Koja je prednost asfalta nad popločavanjem?

    Prednost asfalta nad popločavanjem ogleda se prvenstveno u tome što asfaltna površina u potpunosti zatvori mogućnost kvašenja podloge, čime se njena nosivost konstatno održava u izvedenoj zbijenosti

    Asfalt, kao završni sloj otporniji je na habanje , a prisustvo putarske soli ne oštećuje njegovu površinu kao što je to slučaj sa betonskim behaton elementima.

    2. Koliko je važna pravilna priprema podloge? Možete li vi to pripremiti?

    Priprema podloge je od presudnog značaja za nosivot i postojanost završnog sloja asfalta ili behatona.

    Preduzeće "STOBEX" D.O.O. ima stručne i kadrovske mogućnosti da kvalitetno pripremi podlogu primenom sopstvenih materijala i potrebne mehanizacije.

    3. Da li se kupci odlučuju za grubi i fini asfalt ili samo za grubi asfalt?

    Izbor vrste asfalta definisan je najčešće projektnim zadatkom ili po dogovoru izvođača i investitora shodno potrebama i namenama.

    Najčešća upotreba asfaltnog sastava je BNHS 16 (krupnoće zrna 0-16mm) izrađenog u jednom sloju.

    G-din Dobrivoje Stojnić, STOBEX DOO

    2.1.  Podloga za asfalt - cena

    Koliko košta postavljanje tampona? Cena tampona se kreće oko 6 EUR/m2.

    3. Jednoslojno asfaltiranje

    Jednoslojno asfaltiranje zapravo je postavljanje jednog sloja asfalta preko podloge, odnosno, tampona i drenaže. Preporučuje se da u tom slučaju asfalt bude debljine od 5-6 cm. Ako se odlučite za ovakvo asfaltiranje, postavlja se grub noseći sloj – AC 22 base B50/70 A4. Njegove su slabosti manja nosivost i grublji, neujednačen izgled. Sama površina jednoslojnog asfalta je manje ravna.

    3.1. Jednoslojni asfalt - cena

    Prednost jednoslojnog asfalta je njegova cena – oko 15 EUR/m2.

    4. Dvoslojno asfaltiranje

    Ako se odlučite za dvoslojno asfaltiranje to znači da će preko podloge biti postavljena dva sloja asfalta. Za grublji, noseći sloj, preporučuje se AC 22 base B50/70 A4 ili neki sličan. Sloj ovog asfalta treba da je debljine 5 cm. Preko njega ide sloj finog asfalta AC 8 surf B70/100 A4, debljine 3 cm.

    Dvoslojni je asfalt neophodan na prometnim površinama
    Dvoslojni je asfalt neophodan na prometnim površinama

    4.1. Dvoslojni asfalt - cena

    Koliko košta dvoslojno asfaltiranje? Cena dvoslojnog asfaltiranja je oko 18 EUR/m2. Njegova je prednost to  što je ravniji, čvršći, trajniji i otporniji, a svakako i veće nosivosti. Finiji asfalt se pravi od sitnije granulacije i zato mu je površina glatka i ravna.

    5. Sušenje asfalta

    Brzina sušenja uvek zavisi od uslova sredine. Ako je spoljna temperatura viša od 5°C i nema padavina, površina će biti pohodna za 12 do 24 sata, a za 2 dana i povozna. Takve vremenske prilike su idealne za rad, ali ako su temperature više i sunce prži, biće neophodno povremeno kvašenje da asfalt ne bi ispucao.

    Informacije o cenama možete pogledati u našem kalkulatoru.

    Pošaljite nam upit ili postavite pitanje.

    19168
    Autor: Daibau trendovi magazin

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Tražite dobre izvođače radova za područje Asfaltiranje?

    Izračunajte ratu kredita za planirane radove i prijavite se za konsultacije sa bankarskim savetnikom:
    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Imamo čak 362 izvođača radova za područje Asfaltiranje:

    Besplatna pretraga
    Tražimo lokalno
    Bez provizije
    Uslovi korišćenja I Politika privatnosti I Informacije o kolačićima I Impressum
    © 2024 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana