Za područje

    Asfaltiranje dvorišta, cena i prednosti

    Članak je koristilo čak 3104+ korisnika
    Poput popločanih, i asfaltirane staze i prilazni put značajno utiču na izgled svakog dvorišta. Jedan od razloga što je asfaltiranje popularnije od popločavanja je i jednostavno održavanje. Ugradnju asfalta uvek treba prepustiti stručnjacima budući da je to vrlo zahtevan posao, a ako se dobro uradi, godinama ćete imati kvalitetne, udobne i visokofunkcionalne prilaze.
    Stručni članak 3104
    asfaltiran-prilaz.jpg

    1. Asfalt

    Asfalt je mešavina bitumena i različitih mineralnih materija. Bitumen je crna, lepljiva, gusta masa velike viskoznosti i jedan je od elemenata koji čine sirovu naftu. Proizvodnja asfalta vrši se na više načina, a glavni je cilj dobijanje što elastičnijeg proizvoda koji će istovremeno biti i što otporniji na spoljne nepovoljne uticaje, starenje i habanje.

    2. Prednosti i slabosti

    Pitanja o prednostima i slabostima asfalta postavlja svaka potencijalna mušterija, a na njih nije jednostavno odgovoriti.

    Prednosti su svakako brza ugradnja koja može da se završi za dan, nesumnjiva dugotrajnost, jednostavno održavanje, otpornost i prihvatljiva cena. Slabosti su neotopornost na visoke i niske temperature jer asfalt „radi“ – omekšava i rasteže se na vrućini, a kruti se i puca na hladnoći; zbog toga se posle zime često vide naprsline, naročito na ivičnjacima i rupe u kojima ostaje voda, zimska so i prljavština. Osim toga, naknadno može da se pojavi problem kod popravke ili zamene uređaja, opreme ili priključaka, budući da asfalt mora da se seče, a potom krpi, i te „zakrpe“ ostaju trajno vidljive. Ako su prilaz i staze popločani, onda se u svakom slučaju vadi samo određen broj ploča i kada se vrate sve izgleda isto.

    3. Asfaltiranje

    Da bi se izbegla ulegnuća, kolotrazi, pucanje ili ljuštenje asfalta, najbitnija je priprema terena i podloge.

    Prva faza se sastoji od iskopa sloja zemlje debljine 60 cm po određenoj trasi. Tada mora da se vodi računa o nagibu zemljišta od najmanje 2% - da pad bude urađen tako da se atmosferske vode slivaju od kuće i sa puta kako se ne bi stvarale bare, niti voda „nasedala“ na određenim tačkama.

    Sledeća faza je nasipanje granulata ili agregata, odnosno, drobljenog kamena, tucanika, rizle, šljunka ili sličnog, debljine oko 40 cm koje treba dobro uvaljati, odnosno, sabiti. Preko tog sloja nasipa se još jedan, noseći, tanji i od sitnijeg granulata, debljine oko 20 cm, koji se takođe sabija da bi se dobila čvrsta i kompaktna podloga za asfaltiranje, takozvani, tampon. Na kraju sledi samo asfaltiranje u dva sloja: prvi treba da je debljine oko 6 cm i od grubljeg agregata, a preko njega sledi završni sloj asfalta od finijeg granulata, debljine oko 4 cm. Kada se asfalt naspe, sledi sabijanje, odnosno, valjanje.

    Asfaltni put ili staza napravljeni na ovakav način, rade se za prilaze porodičnim kućama i stambenim objektima gde se ne očekuje veliko opterećenje niti frekventna upotreba.

    Preporučujemo da se ovi radovi planiraju i izvode u periodu suvog i toplog vremena, pošto asfaltna smesa tokom ugradnje mora ostati vruća. Kao što smo objasnili, asfaltiranje se radi na kraju, posle iskopa i tamponiranja, i treba da bude što brže dok je smesa vruća, da bi ispala što kompaktnija i posle valjanja ostala sasvim glatka. Naravno, dužina ugradnje zavisi od veličine površina i zahtevnosti projekta.

    4. Asfaltiranje - cena

    Konačna cena asfaltiranja zavisi uvek od veličine površine, vrste rada i zahtevnosti zemljišta, premda se uglavnom primenjuje nepisano pravilo - što je površina veća, cena je niža. Cene se, stoga, kreću između 10 i 18 EUR/m2 i tu je uračunata priprema podloge, materijal i rad.

    Asfaltiranje
    Asfaltiranje prilaza kući, izvor: www.homeadvisor.com

    Savet stručnjaka iz firme KONUS, BEOGRAD

    Kako teče postupak asfaltiranja i koliko dugo traje?

    Ugrađivanje asfalta se može podeliti na dva tipa:
    a. ručno
    b. mašinski (finišerom)

    Ručno ugrađivanje podrazumeva ručno ravnanje asfalta uz prisustvo valjka i vibro-ploče za njegovo nabijanje i valjnje.
    Maksimalna površina za ručno ugrađivanje asflta je do 500 m2 i traje maksimalno 1 dan. Mašinsko ugrađivanje (finišerom) sa adekvatnim valjcima koristi se za asfaltiranje večih površina (preko 500 m2) i može trajati od jednog do više dana zavisnosti od veličine posla.

    Koje su prednosti asfaltiranja u odnosu na popločavanje?

    Asfaltiranje je kontinualan proces i dugotrajnje rešenje od popločavanja. Asfalt je otporan na so dok betonski elementi za popločavanje nisu.
    Popločavanje površina je diskontunualan proces (svaka ploča "radi" za sebe); opterećenje koje trpe ploče je slabije nego kod asfaltirane površine.
    Na kraju, za popločavanje je potrebno više vremena nego kod asfaltranja iste površine.

    g. Maljukanović, KONUS BEOGRAD

    Ukoliko se odlučite za asfaltiranje, možete se obratiti i nama na DaiBau.rs. Na našem sajtu ćete naći još saveta vezanih za ovo temu, ali i ponuđače i proizvođače s kojima sarađujemo i koji će na vaš upit uzvratiti odgovarajućom ponudom.

    Informacije o cenama možete pogledati u našem kalkulatoru.

    Vaš tim,

    DaiBau.rs

    Stručni članak 3104
    Autor: DaiBau trendovi magazin
    Imamo čak 285 izvođača radova za područje Asfaltiranje:

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Imamo čak 285 izvođača radova za područje Asfaltiranje:

    BESPLATNA PRETRAGA
    TRAŽIMO LOKALNO
    BEZ PROVIZIJE
    TRAŽITE DOBRE IZVOĐAČE RADOVA ZA PODRUČJE ASFALTIRANJE?

    manuelno asfaltiranje
    postavljanje novog asfaltnog sloja
    asfaltno dvorište
    asfaltiranje puta
    utvrđivanje terena za asfalt
    krpljenje rupa u asfaltu
    učvrščivanje i asfaltiranje dvorišta
    majstor za asfaltiranje
  • Asfaltiranje Aleksinac
  • Asfaltiranje Apatin
  • Asfaltiranje Aranđelovac
  • Asfaltiranje Bačka Palanka
  • Asfaltiranje Bačka Topola
  • Asfaltiranje Bečej
  • Asfaltiranje Beograd
  • Asfaltiranje Bor
  • Asfaltiranje Bujanovac
  • Asfaltiranje Čačak
  • Asfaltiranje Ćuprija
  • Asfaltiranje Gornji Milanovac
  • Asfaltiranje Inđija
  • Asfaltiranje Ivanjica
  • Asfaltiranje Jagodina
  • Asfaltiranje Kikinda
  • Asfaltiranje Knjaževac
  • Asfaltiranje Kovin
  • Asfaltiranje Kragujevac
  • Asfaltiranje Kraljevo
  • Asfaltiranje Kruševac
  • Asfaltiranje Kula
  • Asfaltiranje Kuršumlija
  • Asfaltiranje Leskovac
  • Asfaltiranje Loznica
  • Asfaltiranje Negotin
  • Asfaltiranje Niš
  • Asfaltiranje Novi Pazar
  • Asfaltiranje Novi Sad
  • Asfaltiranje Pančevo
  • Asfaltiranje Paraćin
  • Asfaltiranje Pirot
  • Asfaltiranje Požarevac
  • Asfaltiranje Preševo
  • Asfaltiranje Prijepolje
  • Asfaltiranje Prokuplje
  • Asfaltiranje Ruma
  • Asfaltiranje Šabac
  • Asfaltiranje Senta
  • Asfaltiranje Šid
  • Asfaltiranje Sjenica
  • Asfaltiranje Smederevo
  • Asfaltiranje Smederevska Palanka
  • Asfaltiranje Sombor
  • Asfaltiranje Sremska Mitrovica
  • Asfaltiranje Stara Pazova
  • Asfaltiranje Subotica
  • Asfaltiranje Temerin
  • Asfaltiranje Trstenik
  • Asfaltiranje Užice
  • Asfaltiranje Valjevo
  • Asfaltiranje Velika Plana
  • Asfaltiranje Vranje
  • Asfaltiranje Vrbas
  • Asfaltiranje Vršac
  • Asfaltiranje Zaječar
  • Asfaltiranje Zrenjanin
  • Serbia
    DAIBAU.RS

    Svetozara Miletića 28
    21000 Novi Sad

    00381 114 300 340

    KONTAKTI

    Potražnje: 00381 114 300 340
    Preduzeća: 00381 114 300 340

    GLOBALNE STRANICE

    www.daibau.com
    www.daibau.at
    www.mojmojster.net
    www.emajstor.hr
    www.daibau.rs
    www.daibau.sk
    www.daibau.ro
    © 2021 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana