Za područje
    OTP banka

    Motori za kapije i rampe za parking

    Članak je pregledalo čak 1187+ korisnika
    Premda su se u prošlosti smatrali vidom prestiža i bili rezervisani samo za imućnije, danas su motori za kapije široko rasprostranjeni, prvenstveno zbog pada cene i brojnih pozitivnih strana. Isto je i kada su u pitanju rampe za parking, koje više nisu rezervisane samo za tržne centre i javne ustanove, već se koriste i za stambene i poslovne objekte. Međutim, da li su bolji motori za kapije ili rampe za parking, mogu li naknadno da se ugrade na postojeće dvorišne kapije, da li su opcija i za klizna i krilna vrata, kakve su mere bezbednosti neophodne za parking-rampe, razmotrićemo u nastavku teksta.
    Stručni članak 1187
    automatizovana kapija
    Imamo čak 94 izvođača radova za područje Dvorišne kapije:

    Motori za kapije kao i rampe za parking, imaju za cilj da kontrolišu pristup, osiguraju veću bezbednost, ubrzaju proces ulaska/izlaska sa poseda, a svakako i povećaju vrednost nekretnine.

    Motori za kapije - upotreba i značaj

    Osnovnom prednošću motora za kapije smatra se to što olakšavaju svakodnevno parkiranje vozila. Naime, vozač ne mora da izlazi iz automobila da bi otvorio kapiju, već se otvaranje može obaviti uz pomoć daljinskog upravljača, što je naročito pogodno tokom kišnih ili snežnih dana. Istim daljinskim upravljačem mogu se otvoriti i garažna vrata, ukoliko postoje, pa vozači ne moraju da se pretrpavaju daljinskim upravljačima - jedan „daljinac“ otvara dvoja vrata. Osim daljinskog upravljača, u ovu svrhu mogu se koristiti tag-ključevi, a pojedini sistemi očitavaju registarske tablice na automobilu i automatski otvaraju kapiju. Takođe, postoji mogućnost ugradnje Intercom sistema ispred kapije, kojim se omogućava vizuelno praćenje situacije i povećanje sigurnosti kontrole pristupa.

    Daljinsko otvaranje kapije
    Otvaranje se može obaviti uz pomoć daljinskog upravljača, što je naročito pogodno tokom kišnih ili snežnih dana

    Motori za kapije su se pokazali veoma korisnim u ulicama koje su prometne, odnosno, tamo gde je saobraćaj gust, pošto time što olakšavaju i ubrzavaju proces parkiranja, smanjuju zastoje u saobraćaju.

    Motori za kapije predstavljaju rešenje za pouzdano i neometano otvaranje i zatvaranje različitih vrsta kapija. Pored toga što pružaju mogućnost automatskog otvaranja/zatvaranja kapija, služe zaštiti poseda i kontroli pristupa.

    Vratićemo se na pitanje iz uvoda - da li je moguće na trenutnu kapiju ugraditi motor, odnosno, automatizovati postojeću kapiju ili je potrebno postavljanje nove dvorišne kapije? Odgovor glasi: da bi vaše dvorište imalo automatizovan ulazak za vozila, nema potrebe za postavljanjem nove kapije - biće dovoljno da nabavite motore za naknadnu ugradnju, pomoću kojih se standardne kapije lako automatizuju. Odgovor na još jedno pitanje sa početka teksta: da, motore je moguće ugraditi i na klizne kao i na krilne dvorišne kapije. Dakle, postoje motori za krilne kapije i motori za klizne kapije o kojima će u nastavku biti više reči.

    Prilikom kupovine odgovarajućeg motora važno je uzeti u obzir dužinu i težinu same kapije. Ukoliko nemate iskustva u ovome, lako se može desiti da pogrešite, pa bi valjalo da se posavetujete sa stručnjakom. Najbolje je da na teren izađe stručno lice koje će proceniti tehničke uslove i to kakav je motor potreban. Zašto je još važno osloniti se na stručnjaka? Zbog toga što je za automatizaciju kapije neophodno obezbediti električno napajanje, a kompletne električne instalacije do samog motora moraju da budu zaštićene od padavina i mehaničkih oštećenja.

    Motori za kapije
    Prilikom kupovine odgovarajućeg motora važno je uzeti u obzir dužinu i težinu same kapije

    Motori mogu biti sa AC ili DC napajanjem, odnosno, može ih pokretati naizmenična ili jednosmerna struja. AC motori mogu da rade na monofaznu (najčešće kod kapija sa manje korisnika i manjom frekvencijom upotrebe, kao što su privatni stambeni objekti) ili trofaznu struju (najčešće tamo gde je veća frekventnost i više ljudi, poput poslovnih objekata ili kapija garaže stambene zgrade), a povezuju se na gradsku elektromrežu. Niskonaponski DC motori, odnosno motori na jednosmernu struju, imaju za prednost to što je automatsko otvaranje moguće i kada nestane struja - može da ih pokreće i akumulator.

    U slučaju nestanka struje kapiju je moguće ručno otvoriti, jer su svi motori opremljeni bravom za deblokadu.

    Snaga motora se određuje prema masi kapije. Kada se ugrađuju motori za kapije, od ključnog je značaja da se kapija kreće bez dodatnog otpora. Problem se javlja ukoliko šina, po kojoj kapija „klizi”, pruža veliki otpor ili ako gornje vođice proizvode trenje. Osim što će otežavati otvaranje kapije, stvaraće dodatno opterećenje na motor i čitav sistem.

    Uvek se teži ka tome da kapije, žargonski rečeno, budu u „libeli“, odnosno, da nemaju pad na jednu stranu. Ponekad je to neizbežno zbog same konfiguracije terena, a tada se koriste motori koji mogu da savladaju taj nagib.

    Osim mase i dužine kapije, na izbor motora će uticati i sam tip kapije. Klizne kapije se mogu definisati kao one koje se otvaraju/zatvaraju bočnim klizanjem duž šine. One su najčešći izbor kada nema dovoljno prostora za otvaranje krilnih vrata. Krilna ili klasična kapija, sa druge strane, koristi se kada postoji dovoljno mesta „u dubinu” i obično se sastoji iz dva segmenta.

    Motori za kapije mogu da se postave i na jednokrilne i na dvokrilne kapije.

    Kada je reč o kliznim kapijama, na tržištu postoji više tipova reduktorskih, samozaključavajućih elektromehaničkih motora, a prenos je izveden pomoću zupčanika i zupčaste letve. Koji će se motori za upotrebiti zavisiće od težine kapije i frekventnosti, odnosno, intenziteta upotrebe.

    Takođe, za krilne kapije dizajnirani su različiti tipovi elektromehaničkih motora, koji mogu da se iskoriste za sve dimenzije kapija. Koji će se motori za krilne kapije upotrebiti zavisiće od raspona i težine krila, intenziteta upotrebe, ali i od mogućnosti postavljanja, tačnije, situacije na terenu.

    Elektromotor na krilnoj kapiji
    Koji će se motori za krilne kapije upotrebiti zavisiće od raspona i težine krila, intenziteta upotrebe, ali i od mogućnosti postavljanja, tačnije, situacije na terenu

    Kada je reč o bezbednosti motora za kapije, bilo da su u pitanju motori za krilne kapije ili motori za klizne kapije, može se reći sledeće: sistemi za automatizaciju kapije mahom su, iz sigurnosnih razloga, opremljeni fotoćelijom. Ukoliko fotoćelija registruje određenu prepreku (automobil, kućnog ljubimca, dete), baš kao i kod vrata lifta, zatvaranje će se zaustaviti, a kapija iznova otvoriti. Postoje sistemi koji su programirani tako da se kapija, posle izvesnog vremena, automatski ponovo zatvori, ako i ovaj put ne detektuje neku prepreku. Takođe, takvi sistemi su opremljeni i svetlosnim signalom, čija korist najviše dolazi do izražaja kada padne mrak. Naime, vozačima i prolaznicima se, u uslovima slabije vidljivosti, daje znak jasno uočljivim trepćućim svetlom, da se kapija otvara ili zatvara.

    Pojedini motori za kapije su opremljeni i „soft stop“ funkcijom, koja omogućava zatvaranje bez buke.

    Motori za kapije - cena

    Motori za kliznu kapiju mahom se kreću od oko 400 do 800 EUR, a cena može ići i nagore, u zavisnosti od izabranih karakteristika. Motori za krilnu kapiju su nešto skuplji i kreću se oko 550 EUR.

    Rampe za parking - upotreba i značaj

    Automatske rampe za parking predstavljaju odlično rešenje tamo gde je veći protok vozila, odnosno, tamo gde je veća frekventnost kao i širina prolaza. To su najčešće javni parkinzi, tržni centri, hoteli, bolnice, autobuske i železničke stanice, ali i druga mesta gde je potrebno sprečiti neovlašćen pristup vozilima u ograđeni prostor  koliko i kontrola protoka saobraćaja. Automatske parking-rampe se podižu i suštaju vrlo brzo. To je njihova glavna prednost u odnosu na motore za kapije, tačnije, kapije sa motornim pogonom - brzina rada. Kapiji sa motornim pogonom, u zavisnosti od tipa, potrebno je u proseku 20 sekundi da se u potpunosti otvori i omogući prolaz vozilu. Rampe za parking se otvaraju znatno brže, što naročito dolazi do izražaja na prometnim parkinzima.  

    Parking rampa
    Automatske rampe za parking predstavljaju odlično rešenje tamo gde je veći protok vozila

    Druga, evidentna, razlika između motora za kapiju i rampe za parking, jeste ta što parking rampe blokiraju samo prolaz vozila, ali ne i pešaka.

    Danas su sve popularniji izbor i za poslovne objekte, stambene zgrade, ali i privatne kuće sa rezervisanim parking prostorom.

    Prilikom izbora parking rampe važno je voditi se brojem njenih budućih korisnika. Naime, od toga će zavisiti i učestalost njene upotrebe i broj ciklusa otvaranja i zatvaranja. Tako se, na primer, rampe za parking sa radnim naponom od 220 W brže greju, pa je moguće da će im se posle više uzastupnih korišćenja, aktivirati termozaštita. Kako je parking-rampa u tom slučaju neupotrebljiva dok se motor ne ohladi, one se preporučuju za privatne kuće kao i poslovne i stambene zgrade sa manjim brojem korisnika, a time i sa manjom frekvencijom upotrebe. Sa druge strane, niskonaponske rampe sa 24 V DC motorima mogu da izdrže znatno veću frekvenciju korišćenja.

    Parking-ramp se ne bira samo u zavisnosti od motora, već treba obratiti pažnju i na dodatnu opremu. Najčešće se u tržnim centrima može videti podizanje i spuštanje rampe putem čitača kartica. Međutim, to nije jedina mogućnost; njome se može upravljati i putem čitača otiska prsta ili daljinskim upravljačem, što je najčešći slučaj za privatne, manje objekte.

    Jedno od sve češćih rešenja je i ugradnja GSM modula. GSM modul omogućava upravljanje radom rampe uz pomoć mobilnog telefona - za podizanje rampe dovoljno je da se mobilnim telefonom pozove broj GSM modula ili pošalje poruka. Ako je u pitanju broj koji se nalazi u njegovoj memoriji kao broj sa kojeg je moguće otvoriti kapiju, rampa se podiže. GSM modul predstavlja naročito dobro rešenje za veće poslovne prostore, jer može da memoriše od 100 telefonskih brojeva pa naviše.

    Rampama za parking se takođe ugrađuju fotoćelije (infracrveni senzori), koje registruju da li je zbog određene prepreke (vozila, pešaka ili nečeg drugog) došlo do prekida snopa infracrvene svetlosti koja je nevidljiva ljudskom oku, baš kao i kod daljinskih upravljača TV prijemnika. Dakle, infracrveni senzori detektuju da li se ispod rampe nešto nalazi - ako postoji prepreka spuštanje je blokirano, a time se redukuju i potecijalne povrede pešaka ili ostećenja vozila.

    Rampe za parking
    Prilikom izbora parking rampe važno je voditi se brojem njenih budućih korisnika

    Rampe za parking - cena

    Cena rampe za parking zavisiće od njenih karakteristika,ali se uglavnom kreću od 1.500 EUR pa naviše.

    Cena dvorišne kapije će umnogome biti uvećana ako želite automatsku s elektropogonom. Motor te prateći uređaji i oprema će znatno povećati izdatak.

    Ukoliko ste se odlučili za automatizaciju kapije ili parking rampu i u potrazi ste za ponuđačima i majstorima koji će ih montirati, pomoć možete potražiti na daibau.rs i to potpuno besplatno, brzo i jednostavno. Potrebno je samo da popunite upit na našem sajtu i ubrzo će vam se javiti majstori s odgovarajućom ponudom.

    Stručni članak 1187
    Autor: Daibau trendovi magazin

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Izračunajte ratu kredita za planirane radove i prijavite se za konsultacije sa bankarskim savetnikom:
    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Tražite dobre izvođače radova za područje Dvorišne kapije?

    Imamo čak 94 izvođača radova za područje Dvorišne kapije:

    Besplatna pretraga
    Tražimo lokalno
    Bez provizije
    Imamo čak 94 izvođača radova za područje Dvorišne kapije
    8.7
    0

    Workshop


    8.8
    0

    TERMO ETRINGIT


    8.9
    0

    MIN TIM


    8.7
    0

    SWITCH Co


    Uslovi korišćenja I Politika privatnosti I Informacije o kolačićima I Impressum
    © 2023 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana