Projekt je morao biti realizovan maksimalno racionalno, budući da je kompletno renoviranje bilo poprilično složeno, a uključivalo je energetsku sanaciju objekta zamenom prozora, fasade i krovne izolacije, postavljanjem lokalne ventilacije i podnog grejanja kao i novog izvora grejanja. Svaki planirani komad opreme postavljen je promišljeno i u želji za maksimalnom funkcionalnošću.
Stan je južno orijentisan i u tom delu se nalaze dečja soba, dnevni boravak i hodnik. Spavaća soba i kabinet su okrenuti ka istoku, a trpezarija ka zapadu. Arhitekta je za sever ostavio servisne prostorije - kuhinju s ostavom i kupatilo. Najveća prednost stana je svakako veliki i otvoreni dnevni boravak s izlazom na terasu, odakle se pruža prelep pogled na zeleni deo Logatca.
Tlocrt je bio dovoljno dobar pa nije bilo potrebe za većim posezanjem u konstrukciju objekta. Arhitekta je sve karakteristike prostora upotrebio u korist stanara i iskoristio ih za odlično osmišljeni kontekst, nastojeći da dobije što svetliji i otvoreniji ambijent. Zbog toga je uvećao neke od prozorskih otvora, ali i srušio prolaz između dnevne sobe i trpezarije kako bi što bolje povezao ta dva prostora.
Jedan od glavnih zahteva klijenata bio je i diskretno odvojeni garderobni deo na ulazu u stan. Ispostavilo se da je stepenište koje spaja dva sprata, ispred stana dovoljno prostrano da arhitekta Matic Treven u njega može da smesti plakare sa visećim garderobnim delom i dobije poseban hodnik.
Zanimljiva funkcionalna intervencija dogodila se u unutrašnjem delu kuhinje, pošto je arhitekta produžio kuhinjski deo ka toaletu i tako dobio dodatni radni prostor.
Cela oprema u stanu, zapravo, svo pokućstvo i nameštaj još uvek su bili originalni, iz prvobitne postavke, i zato poprilično dotrajali. Dizajniranjem novih komada nameštaja težilo se prefinjenom oblikovanju i funkcionalnosti, pri čemu je većina mesta za odlaganje stvari skrivena u ugrađenim setovima elemenata koji se stapaju sa zidovima. Prave linije i oprema od poda do plafona stvaraju neutralnu pozadinu za pojedinačne tople elemente, specifične za željeni dizajn u koji se uklapaju.
Minimalistički dizajn prati uzdržana upotreba materijala. Asortiman iskorišćenih materijala je skroman. U hladnijem spektru boja i materijala dominira granitna keramika-imitacija cementa, koja je upotrebljena kao podna i zidna obloga za kupatilo. U paleti toplih materijala nalazi se uglavnom nauljeno hrastovo drvo koje se javlja i kao gotov parket i kao furnir, odnosno, kao čvrsti komadi nameštaja rađeni po meri.
Primamljivosti prostorije doprinose i tapacirani elementi presvučeni toplo sivom tkaninom, koji se javljaju uglavnom u dnevnoj sobi. Kuhinjski pult je od belog tehničkog kamena.
Rasveta se zasniva na tri vrste osvetljenja. Prvi tip su reflektorska svetla, delimično ugrađena u spušteni plafon. Ova svetla se postavljaju u tehničke prostore kao što su hodnik, kupatilo i kuhinja. Dnevne i spavaće zone osvetljavaju se plafonskim svetiljkama, a sobe su upotpunjene dekorativnim ambijentalnim osvetljenjem, koje daje svetlosne akcente na mestima gde je to neophodno za čitanje ili rad.
Arhitekta je napravio posebnu sofu sa sedištima koja se greju po ugledu na starinske seoske peći od šamota koje su imale i niše za sedenje i ležanje, a ispod njih su skrivene pregrade za odlaganje jastuka i ćebadi. U njenom produžetku je pisaći sto kao „kancelarijsko ćoše“.
Prednja strana fioke za odlaganje ispod sofe je obložena parketom, što je čini gotovo nevidljivom u prostoriji. Konstrukcija grejne površine je izvedena kao viseća armirano-betonska ploča sa podnim grejanjem, koje je postavljeno duž dela zadnje površine peći. Kao što je tipično za podno grejanje, ovaj deo sedišta je zaliven estrihom.
Završna obloga platforme i zadnjeg zida je od granitne keramike, koja je prethodno spojena pod uglom od 45°, što doprinosi elegantnijem i monolitnijem izgledu. Cevi za grejanje naslona i sedišta su odvojene, tako da osoba koja tu sedi može odvojeno da reguliše zagrevanje oba dela.
Renoviranje je trajalo desetak meseci, a izvođenje i vođenje građevinskih radova uglavnom je preuzeo sam naručilac. Arhitekta je nadgledala doslednost građevinskih radova i detalja, a krajnji rezultat je svakako odraz želja klijenta, koji je znao da veruje planiranim rešenjima i ceni integrisani pristup planiranju.
Informacije o projektu
|
Galerija