Za područje

    Nova glavna autobuska stanica – portal glavnog grada

    Članak je pregledalo čak 2137+ korisnika
    Zastarela i dotrajala, sadašnja glavna ljubljanska autobuska stanica odavno je prava crna tačka prestonice. Slovenačke železnice u saradnji sa Komorom za arhitekturu i prostorno planiranje (ZAPS) raspisale su konkurs, koji je završen krajem prošle godine. Među devet projekata, konkursna komisija se opredelila za rešenje Bevk&Perović arhitekata i svoj izbor objasnila rečima: „Pobedničko rešenje je vizija kapije prestonice s ambicijom uspostavljanja karaktera metropole posredstvom nove autobuske i železničke stanice." Početak realizacije ovog projekta u Ljubljani očekuje se krajem sledeće godine.

    Autor: Špela Rogel

    Prevela: Tanja Prolić

    Prošlo je deset godina od prvog arhitektonskog konkursa za novi ljubljanski putnički centar, nazvan „Emonika“, koji bi, pored autobuske pod istim krovom imao i železničku stanicu i zgradu poslovnog-šoping centara. Na konkursu je tada pobedilo rešenje renomiranog biroa Ravnikar-Potokar, ali projekt, koji je tada zamišljen kao javno-privatno partnerstvo, nažalost nije opstao.

    Sve ukazuje na to da su izgledi za stvarnu realizaciju sada znatno veći, jer je država jedini investitor. Privatni partneri koji su ometali i svojim zahtevima uslovljavali izgradnju novog putničkog centra „Emonika“ ovoga puta su isključeni iz jednačine.

    Glavna autobuska stanica će sada biti u Vilharjevoj, a ne više u Masarikovoj ulici; foto: ZAPS
    Glavna autobuska stanica će sada biti u Vilharjevoj, a ne više u Masarikovoj ulici; foto: ZAPS

    Glavna autobuska stanica će sada biti u Vilharjevoj, a ne više u Masarikovoj ulici, gde je planirana i nova železnička stanica. Svi terminali biće smešteni u prizemlju nove zgrade, tamo gde će se odvijati i ulaz i izlaz autobusa. U udobnoj čekaonici na prvom spratu putnici će imati potpuni pregled onoga što se dešava u prizemlju.

    U tom su delu predviđene apoteka, knjižara, cvećara, restoran i mini-prodavnica. Čekaonica će biti povezana sa budućom železničkom stanicom. Treći, najviši sprat, zauzeće poslovni prostor Slovenačkih železnica. Ispod zgrade će se nalaziti četiri podzemna nivoa sa mestima za bicikle (3.000 parking mesta) i garažom za automobile (650 parking mesta).

    Na novoj ljubljanskoj autobuskoj stanici, pored terminala i čekaonice, biće i kancelarije poslovni prostori Slovenačkih železnica te parkiralište za bicikle i automobile; čekaonica iznad pruge biće veza sa železničkom stanicom; foto: ZAPS
    Na novoj ljubljanskoj autobuskoj stanici, pored terminala i čekaonice, biće i kancelarije Slovenačkih železnica te parkiralište za bicikle i automobile; čekaonica iznad pruge biće veza sa železničkom stanicom; foto: ZAPS

    Velike zastakljene površine nove zgrade otvaraće pogled na grad, što će posetiocima omogućiti da se brzo orijentišu, ne samo unutar stanice, već i u širem urbanom prostoru.

    Zeleni krov i predloženi novi drvored ublažiće pregrevanje i obezbediti prijatniju mikroklimu, a pružaće lep vidik i iz unutrašnjosti koliko i iz vrta za neformalno druženje zaposlenih u Slovenskim železnicama.

    Pogled na grad će se otvarati velikim zastakljenim površinama nove zgrade; predložen novi drvored duž Vilharjeve, ublažiće pregrevanje i obezbediti prijatniju mikroklimu; foto: ZAPS
    Pogled na grad će se otvarati velikim zastakljenim površinama nove zgrade; predložen novi drvored duž Vilharjeve ublažiće pregrevanje i obezbediti prijatniju mikroklimu; foto: ZAPS

    Izmeštanje autobuske stanice uz Vilharjevu ulicu omogućiće proširenje Masarikove. Predviđena je saobraćajnica sa četiri trake, uz koju će biti i mesta za širok trotoar i biciklističku stazu, dok će u sredini biti drvored i prostor rezervisan za tramvajske šine.

    Izgradnjom nove glavne autobuske stanice nastavlja se već započeta obnova degradiranog područja severne strane pruge; foto: ZAPS
    Izgradnjom nove glavne autobuske stanice nastavlja se već započeta obnova devastiranog područja severne strane pruge; foto: ZAPS

    Izgradnjom nove glavne autobuske stanice nastavlja se obnova devastiranog područja severne strane ljubljanske železnice sa poslovno-stambenim kompleksom „Situla“ na jednoj i Islamskim kulturnim centrom sa druge strane.

    Autori svih navedenih projekata su Bevk&Perović Architects. Očekuje se da izgradnja nove autobuske stanice počne do kraja sledeće godine i da bude završena 2025. godine.

     

    2137
    Autor: Daibau trendovi magazin

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Uslovi korišćenja I Politika privatnosti I Informacije o kolačićima I Impressum
    © 2023 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana