Za područje

    Cirkularna ekonomija i ponovna upotreba: Dizajnerski nameštaj iz druge ruke

    Članak je pregledalo čak 1241+ korisnika
    Voljen pa odbačen komad nameštaja? Ne, samo korišćen, ali sve popularniji! Interesovanje za korišćene dizajnerske proizvode konstantno raste. Koga to najviše zanima? Generaciju Z i milenijalce - publiku koja izgleda udaljenije od dizajnerskog koncepta uopšte nego što je to slučaj sa generacijama pre njih. Nazovimo ih pravim imenom: polovni proizvodi. Ili proizvodi iz druge, treće, desete ruke - nije važno. Ono što je najvažnije - oni su nadolazeća realnost koja kolonizuje mrežu, zahvaljujući divovima kao što su Catawiki i Etsy, ali i ponovnom porastu interesovanja za uređenje doma tokom pandemije.
    Stručni članak 1241
    dizajnerski namestaj
    Imamo čak 2403 izvođača radova za područje Dizajn enterijera:

    Da li uopšte postoji tržište za korišćene dizajnerske proizvode?

    Odgovor je: da, postoji, živo je i zdravo i širi se munjevitom brzinom. Zašto su ove informacije zanimljive? Kao što se kaže u izveštaju kompanije Catawiki za 2020. godinu, 25% njihovih kupaca su milenijalci, premda daleko najbrže raste segment kupaca generacije Z, koja je i inače činila više od 45% kupaca u 2020. godine.

    Artek stoličice
    Proizvođač Artek je 2006. godine počeo da sakuplja korišćene stolice koje je za njih dizajnirao Alvar Alto i da ih traži na buvljacima, u starim fabrikama, školama i radionicama. To je dovelo do stvaranja inicijative Artek2ndCycle, koja nudi ove ponovo otkrivene komade na prodaju, čime je započeo novi ciklus u njihovom trajanju (izvor: www.artek.com)

    To su kupci mlađi od dvadeset pet godina koji uče šta je dobar dizajn kroz otkrivanje antikviteta ili retkih, starih dizajnerskih proizvoda na internetu.

    Artek Cycle
    Artek2ndCycle ne samo da demonstrira dugotrajnost Artek nameštaja, već i podstiče svesnu potrošnju - ideju da ono što kupujemo treba pažljivo birati, negovati, ne odbacivati i ne bacati – u prenesenom značenju to je svojevrsno iskazivanje poštovanja prirodnim materijalima od kojih su ovi trajni komadi napravljeni

    Mladi su entuzijasti

    Možda se na prvi pogled čini nevažnim, ali uopšte nije tako. Pravi problem mnogih dizajnerskih brendova zapravo i jeste u tome da dopru do najmlađih i impresioniraju ih. Skandinavci su u tome najbolji, zahvaljujući fokusiranoj komunikaciji i opuštenom korišćenju društvenih mreža, a pre svega životnom stilu i politici cena kojom promovišu bolji kvalitet (života i proizvoda) po pristupačnoj ceni.

    Vilbert stolica
    Vilbert stolicu je dizajnirao Verner Panton 1993. godine za kompaniju IKEA. Danas je njena vrednost 10 puta veća od prvobitne (izvor: www.catawiki.com)

    Moglo bi se pomisliti da tržište na kojem korisnici nisu voljni da troše velike sume novca nije interesantno. Ipak, čovek se ne rađa kao neko ko obožava dizajn niti kao kolekcionar dizajnerskih proizvoda. To spontano proizilazi iz radoznalosti, putem kontinuiranog izlaganja dizajnu i kroz obrazovanje. U praksi, posao širenja dizajnerske kulture dugo su obavljale samo kompanije sa sopstvenim dizajnerskim proizvodima i njihovi dizajneri.

    Promocija korišćenog dizajna

    Stoga je neophodna fokusirana komunikacija za stvaranje novih poznavalaca, ljudi koji umeju da prepoznaju kvalitet i vrednost korišćenih dizajnerskih proizvoda. Edukaciju korisnika i širenje kulture korišćenih dizajnerskih proizvoda sada na dobrovoljnoj bazi rade manje-više specijalizovane onlajn platforme i prodavnice, zahvaljujući ogromnim ulaganjima u društvene mreže.

    Slika kredenca iz 1950-ih pojavljuje se tokom objava na društvenim mrežama, a radoznali tridesetogodišnjak, „koji je obrazovan i mnogo putuje“ (opis prosečnog kupca polovnih dizajnerskih proizvoda prema DOXA istraživanju iz 2018. godine) je zavisnik.

    Circle stores
    Circle Stores švajcarske kompanije nameštaja Vitra primenjuje principe održivog upravljanja i obezbeđuje svojim proizvodima drugi život. Nakon pilot-projekta pokrenutog u Briselu 2017. godine, uspešan koncept se sada proširio i na Circle Store blizu Frankfurta (izvor: www.vitra.com)

    On otkriva svet, informiše se, uči, kupuje knjige Alvara Alta, Ajlin Grej, Ditera Remsa ili Etora Sotsasa. Na kraju osvaja sofu Lido, firme Memphis (koju je dizajnirao Mikele De Lući 1975. godine i više se ne proizvodi) na onlajn aukciji za 3.000 EUR.

    Rex ležaljka
    Dečju ležaljku Rex dizajnirao je Niko Kralj za Stolice Kamnik 1952. godine, a danas je kolekcionarski komad

    Ili, možda, ležaljku Rex, Nika Kralja za 300 EUR. Postao je zaljubljenik i potencijalni kupac velikih dizajnerskih brendova. Prelazak sa polovnih na nove dizajnerske proizvode možda nije sasvim očigledan, ali je svakako verovatniji ako javnost razume reč dizajn – promišljen, lep, funkcionalan, izdržljiv i održiv – i više se ne meša sa pojmovima uređenje i stil.

    Vitra
    Kompanija Vitra izbegava kratkoročne trendove i izostavlja nebitne detalje, stvarajući tako dugotrajne proizvode. Oni su zamišljeni tako da ostanu u aktivnoj upotrebi što duži vremenski period, a zatim se lako recikliraju. Circle prodavnice prodaju korišćene predmete iz kolekcija uzoraka, izložbi i sajmova, čime ih zapravo vraćaju u opticaj (izvor: www.vitra.com)

    Brojevi ne lažu

    Obratite pažnju na još neke podatke o tržištu polovnih proizvoda dobijene na osnovu nedavnih istraživanja - prošle godine ih je sprovela BVA Doxa - jedna od vodećih italijanskih kompanija u oblasti istraživanja tržišta. Dvadeset tri miliona Italijana potrošilo je ukupno 23 milijarde evra u 2020. na polovne proizvode.

    Nažalost, podaci koji se fokusiraju isključivo na korišćene dizajnerske proizvode nisu dostupni, a samo neke onlajn platforme pružaju stručnu procenu proizvoda i proveru njihove autentičnosti (npr. Catawiki i Deesup), ali činjenica je da su najpopularniji segmenti u ovoj oblasti Dom i Odeća, koji zajedno čine 67% učešća na tržištu polovnih proizvoda.

    Po „odokativnoj“ proceni, modni proizvodi i polovni nameštaj u Italiji dele čak 15,5 milijardi evra prometa.

    Koji su razlozi tako velikog interesovanja? 50% ljudi veruje da takvi proizvodi vremenom samo dobijaju na vrednosti, 48% veruje da je to održiv izbor, a 55% kaže da je pametan izbor koji je u skladu sa savremenim tendencijama. Ove pokazatelje su veoma dobro razumeli i pojedini proizvođači, poput Vitre i Arteka, koji već deset godina otvaraju salone u kojima je moguće kupiti polovne komade oba brenda, a pre svega stalno prate tržište i promet svojih proizvoda.

    Izvor: bva-doxa.com, permira.com, vitra.com, artek.com, 1plus1.gallery, catawiki.com

    Voljeno pre i posle

    Sve što zapravo treba da se uradi jeste da se razmisli o tome šta bi moglo da se učini u vezi s ovakvim i ovolikim interesovanjem koje ljudi sve više pokazuju za kvalitetan dizajn korišćenih stvari po pristupačnim cenama. Šta raditi sa strašću i znanjem koje pokazuju kada učestvuju u onlajn aukcijama i strpljenjem sa kojim se korak po korak probijaju kroz tone i tone nameštaja na internetu te s ljubavlju biraju svoj dizajnerski komad. Sve ukazuje na to da ono što je bilo voljeno nekada može postati voljeno i sada.

    Stručni članak 1241
    Autor: Daibau trendovi magazin

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Izračunajte ratu kredita za planirane radove i prijavite se za konsultacije sa bankarskim savetnikom:
    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Tražite dobre izvođače radova za područje Dizajn enterijera?

    Imamo čak 2403 izvođača radova za područje Dizajn enterijera:

    Besplatna pretraga
    Tražimo lokalno
    Bez provizije
    Imamo čak 2403 izvođača radova za područje Dizajn enterijera
    9.4
    0

    TROJKA PROJEKT


    10
    1

    NATAŠA KOMLJENOVIĆ PR AGENCIJA ZA PROJEKTOVANJE I INŽENJERING ARHINGREEN NOVI SAD


    10
    1

    UREĐENJE ENTERIJERA STARS DESIGN STUDIO MEDOŠEVAC


    10
    1

    VPLUS KONSTRUKCIJE d.o.o


    Uslovi korišćenja I Politika privatnosti I Informacije o kolačićima I Impressum
    © 2023 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana