Za područje

    Istraživanje: Građevinarstvo 2021. i projekcije za 2022. godinu

    Članak je pregledalo čak 1929+ korisnika
    Posle pandemije smo u građevinskoj industriji videli samo jednu stvar: veliki skok potražnje i cena koje su skoro dostigle nivo pre marta 2020. Međutim, šta to zaista znači za izvođače, proizvođače i zastupnike? Koliko će cene rasti, šta se može očekivati u budućnosti? Pitali smo zaposlene u građevinskom sektoru kako je pandemija uticala na njihovo poslovanje.
    Stručni članak 1929
    daibau mojstri

    1. Brz rast cena, sporiji rast proizvodnje

    Od marta do kraja 2020. godine imali smo utisak da će nas potražnja preplaviti. Mnogi ljudi, koji inače troše novac na odmore u inostranstvu, opredelili su se da ostanu u svojim domovima i obnove ih. Stranke su požurile da grade kuće zbog izuzetno povoljnih zajmova, čija će kamatna stopa verovatno nastaviti da pada sve do kraja godine (Evropska centralna banka: Euro area bank interest rate statistics: mart 2021). Iako smo očigledno u izgledu imali više zainteresovanih, proizvodnja se do aprila 2021. godine nije vratila na nivo iz marta 2020. godine, pa je u opticaju manje novca zbog nešto sporih ulaganja u javne infrastrukturne projekte. (Eurostat: Impact of Covid-19 crisis on construction; april 2021).

    Ako možemo biti sigurni u bilo kakav rast, to je rast cena sirovina i poluproizvoda u građevinarstvu. U nekom trenutku, čelik je skočio čak za 100% u odnosu na prethodnu godinu. Cene drveta su stalno visoke, a polimeri i ostale sirovine su više za 40 do 60%. (IealdPro: Construction materials prices higher in January; mart 2021).

    Slika 1: grafički prikaz cena sirovina u %+
    Slika 1: grafički prikaz cena sirovina u %+

    2. Istraživanje

    2.1. Cene usluga

    Sve navedeno se, takođe, odnosi na srpske oglašivače, izvođače i zastupnike. Čak 92% ispitanika veruje da je na njihovo poslovanje uticalo povećanje cena sirovina i materijala, a samo 5% veći logistički troškovi. Pitali smo ih da li bi povećali cene svojih usluga, i odgovori nas nisu iznenadili – naprotiv, potvrdili su očekivan trend. Više cene i veća potražnja značili su da će čak 67% firmi sigurno podići cene, a 11% još razmišlja o tome. Većina će podići cene za najmanje 5%, a takođe je ne mali broj onih koji će podići cene za 15% - čak 37% ispitanika. Tako je inflacija cena građevinskih proizvoda i usluga sasvim izvesna; prema nekim prognozama čak 12% u odnosu na prošlogodišnji nivo.

    Slika 2: Da li biste podigli cene?
    Slika 2: Hoćete li podići cene?
    Slika 3: Za koliko biste podigli cene?
    Slika 3: Za koliko ćete podići cene?

    2.2. Stranke i novi poslovi

    Poverenje potrošača polako raste i vraća se na nivo pre pandemije, uprkos još uvek nestabilnoj situaciji. Šta ovo znači za one koji su aktivni u građevinskoj industriji? Veoma je ohrabrujuće to što je 76% ispitanika izjavilo da je pandemija imala pozitivan uticaj na njihovo poslovanje. Na primer, samo 7% firmi misli da se situacija pogoršala. Jednako je pozitivan i njihov stav prema budućnosti. Čak 90% ispitanika veruje da sledeće sezone donose bolje uslove za poslovanje.

    Preduzeća su, isto tako, složna u oceni mentaliteta svojih stranaka i naručilaca. Čak 95% ispitanika je saglasno u stavu da su njihova razmišljanja ostala ista. Primetno je samo da su investitori svesni situacije na tržištu i da svoje projekte planiraju na duže staze.

    Slika 4: Kako je pandemija uticala na vaše poslovanje?

    Slika 4: Kako je pandemija uticala na vaše poslovanje?

    2.3. Budućnost i novi kupci

    Ostajemo pri proceni da su lične preporuke glavno sredstvo pridobijanja stranaka, premda čak 37% ispitanika izjavljuje da su digitalni kanali njihov drugi najvažniji izvor prihoda.

    U skladu sa digitalizacijom građevinskog tržišta, veliki se pomaci mogu uočiti i u planiranju oglašavanja. U budućnosti će 73% kompanija ulagati više u digitalne kanale, što znači da će se savremeni način nalaženja poslova preneti i na građevinarstvo.

    Ispitanici vide prednosti u digitalnim medijima uglavnom zbog činjenice da se veliki deo aktivne populacije nedavno preselio u digitalni svet, gde se investitori ne samo druže, već i traže izvođače za svoje građevinske projekte.

    Slika 5: U šta biste najviše ulagali u budućnosti?
    Slika 5: U šta mislite da najviše ulažete u budućnosti?

    O DaiBau

    Daibau je zajednica projektanata, građevinara i zanatlija u Južnoj i Istočnoj Evropi. Od 2013. godine povezujemo ponuđače, odnosno, izvođače radova i pružaoce usluga s investitorima, potrošačima, institucijama i svima kojima je potrebna gradnja ili obnova. Mesečno nas poseti više od milion korisnika, a sarađujemo sa 70.000 kompanija u regionu.

    Postali smo najveći digitalni medij u oblasti građevinarstva. Pomažemo potrošačima i profesionalcima informacijama u vezi s opštim pitanjima ili detaljnim profesionalnim smernicama. Sarađujemo sa najvećim brendovima za gradnju, instalacije, osiguranje i finansiranje.

    Stručni članak 1929
    Autor: Daibau trendovi magazin

    Da li Vam je članak bio koristan?


    Izračunajte ratu kredita za planirane radove i prijavite se za konsultacije sa bankarskim savetnikom:
    Ideje za uređenje doma

    Magazin pun svežih ideja i saveta naših autora za uređenje vašeg stambenog prostora.

    Tražite dobre izvođače radova za područje Drugo?

    Imamo čak 137 izvođača radova za područje Drugo
    9.2
    0

    SLOBODAN KONJEVIĆ PR BOJENJE I ZASTAKLJIVANJE MAGIC WALLS NS NOVI SAD


    10
    1

    Vodoinstalater PR Marko Potrebić M-TRADE 021

    Sad
    10
    6

    Neograd Inženjering Doo


    10
    1

    KAPIJE I OGRADE DOO


    Uslovi korišćenja I Politika privatnosti I Informacije o kolačićima I Impressum
    © 2023 Daibau.rs, Daibau sistem DOO | Sva prava su zadržana