Tekst: Milja Mladenović
Značajan deo prezentacije restorana čini i njihova „instagramabilnost“, odnosno uprošćeno, fotogeničnost prostora na slikama i video zapisima koje ljudi (ne profesionalni fotografi) kače na svoje društvene mreže. Tako su u centar dizajna ovakvih objekata došle jarke boje, teksture i nesvakidašnje geometrije koje svojom upečatljivošću postaju vizuelni deo gastronomskog brenda.
U kreiranju dizajnerskog izraza restorana arhitekti AA Studija stvorili su kontraste između minimalističkih i dekorativnih detalja, koji se prožimaju po dubini prostora za obedovanje. Dok sama dispozicija nameštaja, odnosno stolova u centralnoj sali naglašavaju dubinu lokala, nad njima se pojavljuje motiv talasastih mreža uvijenih preko tavanice, koji, poput slikarskih poteza četkicom, stvaraju „wow“ efekat na plafonu lokala.
Višestruka funkcija ovog dizajnerskog motiva obuhvata prvenstveno stvaranje vizuelnog akcenta u prostoru, ali i skrivanje instalacija koje se pružaju preko tavanice, dok sa aspekta funkcionalnosti i komfora u prostoru imaju ulogu u prekidanju prenošenja zvuka, čime stvaraju unikatno dizajniranu zvučnu izolaciju koja sprečava dalje prenošenje zvuka duž restorana, čuvajući privatnost korisnika prostora.
U dizajniranju „instagramabilnosti“, jedan od ključnih aspekata je stvaranje više mogućih pozadina i ambijenata poje upućuju na bogatstvo prostora, ali i impliciraju gastronomski užitak koji se u tom prostoru odvija. Tako se u središtu prostora nalaze stubovi obloženi La Ceramica keramičkim pločicama, koji svojom zagasitom bojom i smirenim ritmom izviru iz talasa plafona, dok sama dinamika pločica ulazi u užurbanu šaru teraco podnih obloga. Iz ovog centralnog elementa u prostoru, restoran se deli na dva ambijenta – mirniji čiji je dizajn sveden na upotrebu drvenih obloga, i dinamičniji koji krasi zid sa narandžastim panelima u prijatnom pravougaonom rasteru.
Narandžasti zid sa kvadratnim panelima duž bočnog zida restorana u svojoj jarkoj boji predstavlja atraktivnu pozadinu za fotografisanje, a ujedno u prostor uvodi topli ton koji zajedno sa talasima na plafonu vizuelno smekšava ambijent. U svojoj ulozi pozadine za fotografisanje, kvadratni raster panela izlazi izvan kadra svakog pojedinačnog stola, čineći prostor na fotografijama i snimcima vizuelno većim.
U drugom delu restorana, mirniji ton na drvenim panelima stvara minimalistički ambijent, pogodan za poslovne sastanke, a u samom dizajnu je uočljivo kako samo promena rastera i materijala iz užurbanih narandžastih kvadrata u drvene visoke pravougaonike menja i karakter prostora. Na ovaj način, arhitekte AA Studija stvorile su upečatljivu razliku između dve sale, bez potrebe za uvođenjem fizičkih barijera.
Na smenu užurban i umiren ambijent restorana Brera na interesantan način tretira jednu površinu lokala u kojoj stvara različite zone, korišćenjem specifičnih dizajnerskih motiva. U ovom projektu AA Studija posebno dolazi do izražaja orijentisanje dizajna ka trendovima u svakodnevici, a koje uključuju korišćenje društvenih mreža, te u kojima fotogeničnost i „instagramabilnost“ prostora povećavaju njegovu posećenost.
21.9.2024
Projekat
Pun naziv projekta: Restoran Brera Novi Dorćol |
Tip investicije: Adaptacija i enterijersko uređenje dva lokala u kompleksu Novi Dorćol |
Tip objekta: Restoran |
Adresa: Venizelosova 33L |
Autor adaptacije i enterijerskog rešenja: AA Studio |
Naručilac: Privatno lice |
Korisnik: javna namena |
Period projektovanja: 2023. godine. |
Period izgradnje: 2024. godine. |
Lokacija: Novi Dorćol, Stari Grad, Beograd, Republika Srbija |
Površina objekta: ~183 m2 |
Fotografije: AA Studio |